Рішення робочої групи з оновлення змісту навчальних програм із зарубіжної літератури для 6-9 класів (2017), 10-11 класів (2017, рівень стандарту), 10-11 класів (2017, рівень профільний) закладів загальної середньої освіти від 13 червня 2022 р. (протокол № 2)
Зважаючи на масове вторгнення збройних сил російської федерації в Україну, психологічне й фізичне травмування українських дітей внаслідок воєнних дій держави-агресора, важливість розвитку культурних зв’язків України з цивілізованими країнами, зокрема засобами навчального предмета «Зарубіжна література», необхідність моральної підтримки учнівської молоді та зміцнення духовної сили української нації з допомогою надбань класичної й сучасної літератури світу, відсутність в умовах воєнного стану рецептивного контексту для вивчення творів російських і білоруських письменників у ЗЗСО, а також на результати широкого обговорення професійними спільнотами й громадськими організаціями вчителів і викладачів (Всеукраїнська спілка вчителів-словесників, Українська асоціація викладачів зарубіжної літератури) питання доцільностіросійської культури й літератури в умовах війни та на виконання наказу № 521 Міністерства освіти і науки України від 03.06.2022 р. «Про утворення робочих груп з оновлення змісту навчальних програм» робоча група
УХВАЛИЛА:
1. Оновити зміст навчальної програми із зарубіжної літератури для 6-9 класів (2017), вилучивши та/або замінивши твори російських і білоруських авторів на твори зарубіжних письменників відповідно до літературного процесу таз урахуванням вікових особливостей учнів/учениць (Додаток 1).
2. Оновити зміст навчальної програми із зарубіжної літератури для 10-11 класів (2017, рівень стандарту), вилучивши та/або замінивши твори російських авторів на твори зарубіжних письменників відповідно до літературного процесу таз урахуванням вікових особливостей учнів/учениць (Додаток 2).
3. Оновити зміст навчальної програми із зарубіжної літератури для 10-11 класів (2017, рівень профільний), вилучивши та/або замінивши твори російських авторів на твори зарубіжних письменників відповідно до літературного процесу таз урахуванням вікових особливостей учнів/учениць (Додаток 3).
4. Рекомендувати перенести вивчення творчості Миколи Гоголя і Таїра Халілова до навчальних програм із української літератури.
5. Підкреслити важливістьі актуальність навчального предмета «Зарубіжна література» як націєтворчого, духовно значущого поруч із навчальними предметами «Українська мова» і «Українська література».
6. Рекомендувати авторам модельних програм із зарубіжної літератури внести відповідні зміни щодо російського і білоруського контенту.
Рішення ухвалено одностайно.
Члени робочої групи:
ОЛЬГА НІКОЛЕНКО, д.філол.н., проф. (Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка), голова робочої групи;
ВІРА АГЕЄВА, д.філол.н., проф. (Національний університет «Києво-Могилянська академія»);
НІНА БЕРНАДСЬКА, д.філол.н., проф. (Київський національний університет імені Т.Г. Шевченка);
ОЛЕНА ІСАЄВА, д.пед.н., проф. (Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова);
ЛІДІЯ КАВУН, д.філол.н., проф. (Черкаський національний університет імені Б. Хмельницького);
ЮРІЙ КОВБАСЕНКО, к.філол.н., проф. (Київський університет імені Б. Грінченка);
ОЛЕНА КОТУСЕНКО, головний спеціаліст головного управління загальної середньої та дошкільної освіти директорату дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти Міністерства освіти і науки України;
НАТАЛІЯ РУДНІЦЬКА, учитель-методист української мови та зарубіжної літератури (Кам’янець-Подільський, ЗЗСО № 17);
ВІКТОРІЯ ТУРЯНИЦЯ, директор Свалявського закладу ЗСО № 4 з поглибленим вивчення окремих предметів Свалявської міської ради Закарпатської області, учитель-методист зарубіжної літератури;
ЛЮДМИЛА ЮЛДАШЕВА, к.філол.н., ст.викл. (Таврійський національний університет імені В.І. Вернадського), відповідальний секретар робочої групи.
За участі представників органів державної влади, громадських організацій, професійного середовища, преси:
НАТАЛІЯ ПІПА, народний депутат, секретар Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій;
ІННА КАНЧУГА, помічник народного депутата;
ОЛЬГА СУТУЛА, директор Центру професійного розвитку педагогічних працівників Карлівської міської ради Полтавської області, член ГО «Українська асоціація викладачів зарубіжної літератури»;
МАРИНА ВІТКО, учитель-методистопорного закладу «Ліцей № 1 імені Героя України Березняка Євгена Степановича» Помічнянської міської ради Кіровоградської області, член ГО «Українська асоціація викладачів зарубіжної літератури»;
СВІТЛАНА БАК, учитель-методистТроянської філії Голованівського ліцею імені Т.Г. Шевченка, член ГО «Українська асоціація викладачів зарубіжної літератури»;
СВІТЛАНА ЗЕЛІНСЬКА, учитель-методист закладу загальної середньої освіти № 4 Жмеринської територіальної громади Вінницької області, модераторка професійної фб-групи вчителів української мови, української літератури та зарубіжної літератури «Лінгвістичні смаколики» (52 тис. учасників);
СВІТЛАНА ТІХОНЕНКО, к.філол.н., учитель-методист комунального закладу «Навчально-виховний центр І-ІІІ ст. «Мрія» Кіровоградської міської ради Кіровоградської області», член ГО «Всеукраїнська спілка вчителів-словесників»;
ВІКТОРІЯ МАКАРЕНКО, учитель-методист Попаснянського ліцею № 1 Попаснянської міської громади Луганської області, член ГО «Всеукраїнська спілка вчителів-словесників»;
ОЛЕКСАНДР РАТУШНЯК, к.пед.н., голова Кіровоградської обласної організації Всеукраїнського товариства«Просвіта»;
ДМИТРО ЛЕБЕДЬ, головний редактор журналу «Зарубіжна література в школах України».
Комментариев нет:
Отправить комментарий